Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas dětí s poruchou autistického spektra
FIDLEROVÁ, Šárka
FIDLEROVÁ, Š. Volný čas dětí s poruchou autistického spektra. České Budějovice 2020. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce L. Kolářová. Práce se zabývá problematikou volného času u dětí s poruchou autistického spektra. Pojednává o historickém vývoji volného času v souvislosti s postižením, dále pak objasňuje pojmy týkající se volného času a poruch autistického spektra. V poslední části ukazuje, jak pracovat s dětmi s poruchami autistického spektra tak, aby jim mohlo být umožněno smysluplné trávení volného času.
Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS
Čižmářová, Eliška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS má za úkol pojednávat o problematice diagnostiky poruch autistického spektra. Zaměřuje se na rodiny s dítětem s PAS, a snaží se u nich zmapovat dobu před touto diagnózou. Jejím hlavním cílem je odhalit, co předcházelo tomu, než byla u těchto dětí některá z poruch autistického spektra diagnostikována, a co pro tyto rodiny následná diagnóza znamenala. Práce se zaměřuje především na psychické dopady, které celá situace na členy rodiny měla, ale také na celou řadu dalších okolností. Pomocí narativních rozhovorů je od rodičů zjišťováno, kdy se u jejich dítěte začaly projevovat první příznaky a jak se snažili problémy s tímto faktem spojené řešit. Dále je zjišťováno, zda navštěvovali lékaře a pokud ano, tak o jaké odborníky se jednalo a s jakými přístupy a následnými diagnózami se setkali. A v neposlední řadě se práce zajímá také o to, kdo rodinu jako prvním informoval o PAS, kdy došlo k samotné diagnostice a jak se jejich život po diagnóze změnil.
Motorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektra
Prucková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednosti
Volný čas dětí s poruchou autistického spektra
Martincová, Marie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hru dětí s poruchou autistického spektra. Zabývá se hrou, jakožto hlavní náplní volného času předškolních dětí. Dále popisuje specifika hry a podmínek hraní dětí s poruchou autistického spektra. Rovněž zmiňuje metody práce s dětmi s tímto postižením, zejména metodu strukturovaného učení. Cílem práce poukázat na význam funkční hry u dětí s poruchou autistického spektra a navrhnout několik způsobů rozvoje jejich herních dovedností. Práce se zaměřuje na individuální dovednosti dítěte potřebné pro hru v kolektivu. Navrhované herní scénáře vychází z metody strukturovaného učení. Jsou založeny na vlastní zkušenosti s dětmi v předškolním zařízení. Práce se snaží dokázat, že hra je základní potřebou každého dítěte, dítě s poruchou autistického spektra nevyjímaje. Její význam ve vývoji a socializačním procesu je nezastupitelný. Uvědomujeme si však, že děti s poruchou autistického spektra mají díky svému postižení zhoršené podmínky pro rozvoj hry. Naším cílem je navrhnout některá opatření, která by jejich handicapy vyvažovala, a tím usnadnit dětem s poruchou autistického spektra začlenění do intaktní společnosti.
Alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou. Podtitul: Možnosti a význam ergoterapeutické intervence
Gebauerová, Andrea ; Kuželková, Anna (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Andrea Gebauerová Vedoucí práce: Mgr. Anna Kuželková Konzultant práce: PhDr. Milan Pešák Oponent práce: Název diplomové práce: Alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou Abstrakt diplomové práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit a popsat možnosti a význam ergoterapeutické intervence v oblasti alternativní komunikace u klientů s pervazivní vývojovou poruchou. U těchto klientů se vždy projevují specifické narušené oblasti, kterými jsou sociální interakce, hra a komunikace. Všechny na sebe vzájemně navazují a omezují tyto jedince v soběstačnosti a v jejich každodenním životě. Většina těchto klientů potřebuje ke komunikaci kompenzační pomůcku. Teoretická část se zabývá nejpoužívanějšími metodami a pomůckami v alternativní komunikaci. Popisuje nejjednodušší komunikační systémy až po nejnovější assistivní technologie, které se využívají především v zahraničí. Důležitou rolí u těchto klientů hraje interprofesní tým odborníků, kteří společně stanovují terapeutické cíle a problematické oblasti klienta. V praktické části je popsána nejčastější interprofesní spolupráce u těchto klientů. Na základě společně stanovených cílů u šesti klientů s pervazivní vývojovou poruchou, byla navrhnuta ergoterapeutická intervence a doporučeny optimální pomůcky pro...
Motorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektra
Prucková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednosti
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Augmentativní a alternativní komunikace u jedinců s pervazivní vývojovou poruchou
Kohoutková, Markéta ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Augmentativní a alternativní komunikace u jedinců s pervazivní vývojovou poruchou Autor: Markéta Kohoutková Katedra: Katedra Speciální Pedagogiky Vedoucí práce: PhDr., PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D Abstrakt: Monografie přináší přehled aktuálních přístupů k jedincům s pervazivní vývojovou poruchou (PVP). Nejprve jsou zde analyzovány obtíže, se kterými se tato diagnóza pojí, poté autorka objasňuje možné příčiny, možnosti intervence a prognózu. Zdůrazněn je rozdíl mezi intervencemi založenými na kognitivně behaviorální terapii a intervencemi založenými na přístupu zaměřeném na člověka. Dále práce seznamuje s novými metodami alternativní a augmentativní komunikace (AAK), které lze využít při komunikaci s jedinci s narušenou komunikační schopností. Teoretické texty doplňují praktické výsledky z longitudinálního výzkumného šetření - případové studie. Během tohoto šetření byl jedinec s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou (PVP-NOS) podroben intervenci vycházející z přístupu zaměřeného na člověka. Následně jeho verbální komunikace byla podpořena prostřednictvím metody AAK - počítačového programu s hlasovým výstupem. Získané informace jsou určeny pro využití jak odborné veřejnosti, tak rodičů k zefektivnění práce, a především komunikace, s výše uvedenými jedinci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.